Skip to content

Kdy se vyplatí mít sídlo firmy v bytě

Pokud nahlédneme do obchodního rejstříku, zjistíme, že každá firma i osoba samostatně výdělečně činná zde má uvedeno své sídlo podnikání. A to z pochopitelných důvodů – je potřeba, aby byla daná firma vždy k nalezení, a to jak pro úřady, tak pro zákazníky.

Ovšem je nutné poznamenat, že omezení týkající se toho, kde může firma sídlit, jsou skutečně malé. Zahrnují především budovy v neobyvatelném stavu, a také neexistující adresy. Toho využívají někteří podnikatelé tak, že si zřídí sídlo firmy v bytě. To v podstatě znamená, že mají svou sídelní adresu stejnou jako svou občanskou.

klasické sídlo firmy

Tento přístup lze pochopit, zvláště když uvážíme, jak se rozmáhá podnikání po internetu. Díky němu mohou lidé pracovat z domova. A pokud nepotřebují kancelář či výrobní prostory, bylo by při dnešních cenách nemovitostí hloupé si je kupovat či pronajímat, když by zůstaly nevyužité.

Samozřejmě to má i své nevýhody. Pokud se s vámi bude chtít zákazník či investor setkat, v podstatě jej pozvete k sobě do obýváku. Ten může sice vypadat útulně, avšak není to příliš profesionální prostředí pro obchodní schůzku.

firma může sídlit i v panelákovém bytě

Také zákazníci, kteří k vám budou chtít jít, budou nejspíše tímto vývojem překvapeni, zvláště pokud se bude jednat o panelákový byt. Nepůsobí to totiž příliš důvěryhodně, což nás potenciálně může připravit o zisk.

Naštěstí je tu možnost, jak tuto situaci vyřešit. Tou je virtuální sídlo, kdy jde o jakýsi pronájem prostor, které využijeme jen velmi zřídkavě a adresy, na kterou budou úřady i ostatní posílat veškerou firemní korespondenci.

Jedná se o podstatně levnější záležitost než klasický pronájem, a tak je vhodná právě pro malé podnikatele, kteří v podstatě pracují z domova. Tito navíc mnohdy nemají příliš mnoho peněz nazbyt, a tak je jasné, že je to pro ně vhodná kombinace. Díky virtuálnímu sídlu tak mohou mít vyšší šanci na trhu uspět.